wtorek, 11 grudnia 2012

Bułeczki żytnie razowe



400 g mąki razowej żytniej
100 g płatków owsianych + dodatkowe płatki do posypania
150 ml jogurtu naturalnego
150 ml wody
150 ml mleka
60 ml oleju roślinnego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka soli




W misce wymieszać mąkę, płatki owsiane, sól i proszek do pieczenia. W oddzielnym naczyniu wymieszać wodę, mleko, jogurt, olej. Płynne składniki dodać do sypkich i wymieszać.

W międzyczasie rozgrzać piekarnik do 220 stopni. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i nałożyć ciasto, formując  ok.12 bułeczek. Robiłam kuleczki, które leciutko spłaszczałam i sypałam płatkami. Tak przygotowane bułeczki włożyć do piekarnika na ok 30-40 min.

Bułeczki najlepiej smakują świeże, jeszcze lekko ciepłe. Później skórka robi się twarda, choć miąższ dalej pozostaje mięciutki. 

2 komentarze:

  1. Witaj, zabieram się do zrobienia takich bułeczek, ile kalorii może mieć taka jedna mniej więcej?

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje bułeczki już w piekarniku :D jestem ciekawa co z tego wyjdzie, to moja pierwsza próba upieczenia czegoś takiego. Mam nadzieje, że będzie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...