wtorek, 5 marca 2013

Lasagne z soczewicą


... taka, że aż mojemu mięsożernemu mężczyźnie uszy się trzęsły!!!


farsz: 
1 szkl. soczewicy zielonej
1 papryka czerwona
200 g pieczarek
4-5 łyżek fasoli czerwonej
2 cebule
3 ząbki czosnku
5 łyżeczek przecieru pomidorowego
curry, papryka ostra, papryka słodka, chilli,
sól, pieprz, oregano
0,5 szkl. wody


sos beszamelowy:
2 łyżki mąki
2 łyżki masła
2 szkl. mleka
gałka muszkatołowa, pieprz, sól



Farsz- przygotowanie:
 Soczewicę ugotować według przepisu na opakowaniu. Cebulę pokroić drobno, zeszklić na oleju. Kiedy cebula będzie już złota dodać przeciśnięty przez praskę czosnek. Następnie pokrojone pieczarki i paprykę. Dodać soczewicę i fasolę. Następnie rozpuścić przecier pomidorowy w wodzie i zalać farsz. Doprawić przyprawami i gotowe.

Sos beszamelowy- przygotowanie:
 roztopić masło, dodać mąkę. Delikatnie mieszając dodać mleko. Gdy powstanie gładka masa przyprawić pieprzem i gałką. Gotować aż sos zgęstnieje.


Składanie i przygotowanie:
Na dno blaszki (ja użyłam kwadratowej o boku ok. 25 cm) wylewamy troszkę sosu beszamelowego i rozprowadzamy. Na to układamy makaron, a na nim część farszu (ja mój farsz podzieliłam na trzy części). Na farsz ser, a na ser sos beszamelowy. 

Tak składamy aż do wyczerpania farszu. Kończymy płatem lasagne i serem.

Czyli: beszamel-makaron-farsz- ser- beszamel- makaron- farsz- ser- beszamel itd...
Na koniec: makaron- ser.

Pieczemy przez ok. 40 min w temp. 180 stopni. Przed wyciągnięciem proponuję wpić nóż do samego dna- makaron powinien być miękki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...