niedziela, 11 listopada 2012

Suflet serowy


2 jajka ( osobno białka, osobno żółtka)
2 łyżki mąki
2 łyżki masła
1/4 szkl. mleka
50 g startego żółtego sera
sól, pieprz

Masło rozpuścić na patelni, dodać mąkę i mleko, mieszać aż powstanie beszamel.
Żółtka połączyć z serem, solą, pieprzem, a do tego wszystkiego dodać beszamel. Białka ubić tak żeby nic nie wypłyneło kiedy odwrócimy miskę do góry nogami. Delikatnie dodajemy białka do reszty masy, lekko mieszając. Tak przygotowaną masę włożyć do kokilek  posmarowanych masłem (mi wyszły z przygotowanej masy dwa suflety). Brzegi przejechać palcem lub nożem.
Kokilki wkładamy do piekarnika nagrzanego do temp. 180 stopni na 15 min. Uwaga- nie zaglądać, nie otwierać piekarnika, bo białka opadną a suflety nie wyrosną.

9 komentarzy:

  1. Ostatnio chodzi za mną taki suflet... Musi być przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmmm, chętnie taki suflet bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dopisuje się do whiness + pięknie Ci wyrosły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kamciss bardzo dziękuję bo po cichu muszę się przyznać, że to moje pierwsze suflety i bałam się, że nic z nich nie wyjdzie. Ale! udało się, a w smaku były naprawde boskie...już planuje następne..tym razem może na słodko z twarożkiem? a może Wy macie jakieś ciekawe pomysły?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki radzicie ser żółty dać?

    OdpowiedzUsuń
  6. ja użyłam gouda i uzyskałam idealną konsystencję

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne mi wyszły, polecam przepis.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...