niedziela, 25 listopada 2012

Kurczak po tajsku

 Zdjęcie może mało zachęcające..niestety gotowałam w warunkach akademikowych i nawet nie wzięłam aparatu. Kurczak okazał się tak smakowity, że postanowiłam go uwiecznić chociaż na telefonie- stąd  kiepskie zdjęcie.  Danie to jest idealne dla osób, które lubią wyraziste, pikantne smaki. Dla mnie połączenie wyszło rewelacyjnie!




 pierś z kurczaka
pół szklanki sosu sojowego
pół łyżeczki przyprawy chilli
pół łyżeczki imbiru
sok z połowy cytryny
2 ząbki czosnku
2 łyżki miodu lub np. pomarańczowego dżemu


Kurczaka pokroić w paski, zalać sosem sojowym. Dodać rozgnieciony czosnek, chilli, imbir, sok z cytryny oraz miód lub dżem. Wszystko dokładnie wymieszać, przykryć folią i włożyć do lodówki na ok. 1 h.
Po tym czasie kurczaka wraz z całym sosem smażyć na patelni.
Ja tak przygotowanego kurczaka podałam z ryżem z curry. Równie dobrze pasowałyby do tego pieczone ziemniaczki- co kto woli ;) Palce lizać!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...