wtorek, 22 stycznia 2013

Lasagne meksykańska


składniki dla 4 osób:
płaty makaronu lasagne
500 g mięsa mielongo wieprzowego
1 cebula
5 łyżek fasoli czerwonej z puszki
6 łyżek kukurydzy z luszki
1 papryka
pomidory z puszki
2 łyżeczki przecieru
1 łyżeczka papryki słodkiej
1 łyżeczka papryki ostrej
chilli do smaku (jeśli ktoś lubi ostre potrawy)
sól, pieprz
ser żółty w plastrach

sos beszamelowy:
2 łyżki masła
2 łyżki mąki
0,5 l mleka
pieprz, gałka muszkatołowa



Farsz:
Cebulę obrać, posiekać i przysmażyć. Kiedy nabierze złotego koloru dodać mięso i przyprawić solą i pieprzem. Następnie pokrojoną paprykę. Gdy papryka zmięknie dodajemy kukurydzę i fasolę. Wszystko zalewamy rozgniecionymi pomidorami z puszki z przecierem pomidorowym. Wszystko przyprawiamy paryką słodką i ostrą oraz chilli i gotujemy aż woda odparuje.

Sos beszamelowy:
 roztopić masłó, dodać mąkę. Delikatnie mieszając dodać mleko. Gdy powstanie gładka masa przyprawić pieprzem i gałką. Gotować aż sos zgęstnieje.


Składanie i przygotowanie:
Na dno blaszki (ja użyłam kwadratowej o boku ok. 25 cm) wylewamy troszkę sosu beszamelowego i rozprowadzamy. Na to układamy makaron, a na nim część farszu (ja mój farsz podzieliłam na dwie częsci). Na farsz ser, a na ser sos beszamelowy. 

Tak składamy aż do wyczerpania farszu. Kończymy płatem lasagne i serem.

Czyli: beszamel-makaron-farsz- ser- beszamel- makaron- farsz- ser- beszamel itd...
Na koniec: makaron- ser.

Pieczemy przez ok. 45 min w temp. 180 stopni. Przed wyciągnięciem proponuję wpić nóż do samego dna- makaron powinnien być miękki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...